Pages

Friday, June 19, 2009

satu CINTA, seribu CERITA

Salam bermula dengan bismilah....

Dah lama tak buat blog nihw, bukan takder masa, cuma belum masa tiba untuk berbicara...
i nak kongsi satu pengalaman hidup yang selalu diperkatakan orang, bahawasanyer inilah satu kenangan yang paling indah menjelma dalam hidup seseorang manusia, tapi tiada siapa yang tahu, sebenarnyer ia bisa untuk menjadi satu kenangan yang paling pahit dalam hidup dan menjadi terus pahit untuk dilalui.

Bermula cerita. dulu i pernah bercinta, i jumpa ngan sorang mamat niwh, masa tuwh i baru jer habis SPM, i bukan sorang yang suka melepak after SPM, nak cari kerja? my mom tak bagi, so as conclusion, i g blaja english kat MARA, nak mantapkan englishlah kononnyer. I blaja kat sana a month, dalam masa sebulan tuwh, i ada lah kenal sorg niwh, rupanyer dia ada hati kat i, i tak tau pun, untill one of my frenz bagi tau, then baru i tau, oklah gak mamat niwh. kitaorg bagi setiap claz kena buat satu persembahan, so kitaorg buatlah dikir barat in english, nak jadi cerita buat praktis dekat plak ngan umah mamat niwh. kitaorg on that time, just jeling-menjeling jer.

Then, masa kat tempat blaja, mamat niwh akan tunggu i kat pintu, kat surau sampai i sampai, biler i dah sampai barulah dia pun masuk klas n surau or turun sesama, on the last day kitaorg punyer clas, after show, kitaorg pun g makan, on that time cinta berputik n i couple with this mamat.

Di awa percintaan sumanyer nampak indah, berkasih, saling sayang- menyayangi, i love u, u ove me, i'll will die without u, suma lah ayat2 cinta dilontarkan masa tuwh... mamat dia bley dikira pandai gak lah, dapat masuk matrix kat melaka, i??? just masuk form 6, then after couple of month i dapat tawaran masuk UITM the same state with him, kat melaka.. gembira tak terkata, yerlah dapat jumpa bf kat sana.

tapi percitaan kitaorg tak panjang, adalah dalam dua tahun, tak sangka org yang i paling sayang, rupanyer mengkhianati i dari belakang, di depan sumanyer nampak indah, tp kat belakang hanya tuhan yang tau.

Kenapa kita mesti berbohong dalam percintaan dan meluahkan kata2 manis, sekiranyer ianyer bukan dari hati kita sendiri? ini yang i tak paham dalam hal org bercinta, i tak pernah menduakan dia, cinta i adalah satu, kenapa kita sanggup perthankn cinta kita yang satu tapi bukan dia juga turut melakukan perkara yang sama, itukan caranyer bercinta, kenpa idak jujur dan ikhlas, kalau tak suka kita tak perlu ungkapkan kata cinta, kenapa mesti memberi harapan pada yang tidak ada. ini tidak adil untuk persaaan orang lain, memainkan persaan org lain adalah satu yang tidak berperi kemanusiaan. tapi itulah hakikatnyer bercinta.

"S" adalah cintaku yang pertama, dan sehingga kini, masih dialah cintaku yang pertama. tapi sampai bila i perluy terus mengingat dia, sedangkan dia dah jauh melupakan i dan bergembira.. inilah yang dinamakan cinta pertama, tapi itu kata org. ingatlah sekali kamu mempermainkan org jangan sampai org mempermainkan kamu semula. untuk org yang sedang hangat bercinta, cari lah dan semailah cinta yang sebenar, kerana cinta yang sebenar akan membawa kalian di pintu syurga untuk di pertemukan semula. i????

Biarlah i terus menunggu cinta yang sebernar untuk i bawanyer bersama dengan i ke syurga cinta kami. sesungguhnyer ajal dan pertemuan dah ditentukan oleh Allah, kita sebagai umatnyer hanya peru berusaha untuk mencari keredhaannyer. semoga aku menerima cinta yang kekal ke pintu syurga kelak. semoga ini menjadi pengajaran buat ku untuk menyayangi seseorng dengan lebih dari yang dulu.... salam cinta buatku untuk suma... cinta untuk kamu, cinta untuk suma. Amin......

2 comments:

kakito said...

saba la yena...pasti ade hikmah di sebalik perpisahan itu..mgkin ko akn jumpe owg yg lbh baek dr si mamat itu...mgkin perjalanan kisah ko dan dia adalah satu titik permulaan utk ko mengenal erti cinta yg sebenar....

En. Bilik Sebelah said...

hai aina.. hurm.. lupakan lah kisah lama tuh.. masih ada yang baru dan lebih baik buat kamu..

p/s: lama kta tak jumpa.. aina mcm marah jer...