Pages

Thursday, October 24, 2013

Tanda Putera


 
Semalam telah diadakan satu Tayangan Perdana "Tanda Putera" anjuran bersama antara beberapa agensi yang terlibat. Kami tidak terkecuali untuk turut serta dalam program ini, walaupun pada permulaannya tak terlibat pun, but due to certain reason ( yeah.... clishe nih clishe..) i've been called to be the emcee for the day.. lucky me.. -thanks lah yer pada yang berkenaan..

Ini adalah merupakan satu program yang sangat baik dan bermanfaat bagi merakyatkan tayangan filem-filem yang berunsurkan sejarah serta memaparkan kisah-kisah benar yang berlaku semasa zaman - zaman kebangkitan Negara selepas berlakunya peristiwa hitam 13 mei 1969..
 
Kita sebagai  Anak Muda patut berasa bangga kerana dipaparkan cerita-cerita begini kerana setidak-tidaknya kita tahu apa yang pemimpin-pemimpin kita lakukan dahulu bagi membangkitkan sebuah  Negara yang diberi nama "MALAYSIA"
 
Kita hanya tahu melaungkan "Tanah Tumpahnya Darahku", tapi kita tidak pernah sedar akan setiap pengorbanan dan susah payah seorang pemimpin itu untuk membangunkan dan menjaga sesebuah Negara.
 
Melalui tayangan ini, sedikit sebanyak dapat menunjukkan kepada kita bahawa, "mereka" sangat berusaha keras dengan meletakkan negara sebagai prioriti dan kesihatan di tangga ke bawah.. adakah kita sanggup lakukan seperti apa yang mereka lakukan???
 
Tanya diri sendiri.. sejauh mana kita mampu berbuat demikian. Hanya dengan bercakap?, melaungkan suara dengan lantang?? atau bagaimana? But at least kalo kita tak mampu buat seperti mereka, tapi ambil lah tahu apa yang mereka dah lakukan untuk kita untuk menjadikan negara kita aman merdeka, maju dan berjaya seperti hari ni.. Biasalah kelemahan sini sana pasti ada.. Negara mana yang kepimpinannya sempurna?? pasti ada cacat celanya, sbb ia ditadbir oleh manusia juga. Jadi the best way is, kita bantu dan bukan lagi mejatuhkan.. Yang salah tetap salah, tapi the way kita menghukum itu perlu diperbaiki..
 
So till then, siapa yang belum tonton citer nih, pi lah cari kat mana-mana yang patut, pi tengok sat.. nampak macam boring, sebab sejarah kan.. u know lah .. people.. ahahah.... tapi i tell you , its worth to be watched !!!
 
So enjoyed ! & Have a nice day everyone!
 

And last but not least!!! ----------->>>>

Me with zizan Nin !!! HAhahaha ^-^

No comments: